امام جمعه اردکان گفت:جایگاهی که انقلاب اسلامی از نظر معنوی به ما داده است را نباید فراموش کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردکان گفت: بسیاری از درد‌ها و مشکلات ما با یاد معاد و اخرت حل می‌شود کسی که زیاد یاد اخرت کند گناهانش کم می‌شود که یاد معاد عامل مهمی است که در زندگی باید به آن توجه بیشتری داشته باشیم.

امام جمعه اردکان افزود: سالروز شهادت حضرت زهرا (س) طبق روایت ۷۵ روز و آغاز دهه فاطمیه اول را تسلیت می‌گوییم و در مراسم‌های خوبی که برپا می‌شود شرکت کنیم و خودمان اگر بتوانیم در ترویج فرهنگ فاطمیه تلاش کنیم.

خطیب جمعه اردکان اظهار داشت: دوازدهم بهمن ماه را در پیش داریم که آغاز دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی که نشان داد که اراده الهی بر اراده دشمنان داخلی و خارجی غلبه دارد و ضروری است در  ایام الله دهه فجر حقایق تاریخ انقلاب بازخوانی شود.

شاکر بیان داشت: دو دلیلی که برای همه ما روشن می‌باشد چهره واقعی رژیم شاه و رژیم شاهنشاهی روشن شود و حقایق تلخ آن زمان بازگو شود و عده‌ای در اثر دور شدن از آن زمان دارند تبلیغات می‌کنند که نسل جوان ما را به سمت و سوی دیگری ببرند که گویا آن زمان فسادی نبوده است و باید حقایق دوره سیاه ستم شاهی بیان شود جوانان و مردم ما بدانند که فقط در کشور ما ۶۰ هزار مستشار امریکایی در ایران جولان می‌دادند و جمعیت کشور ما در زمان پیروزی انقلاب ۳۶ میلیون بوده است.

حجت الاسلام شاکر عنوان داشت: در آن زمان تود‌های از مردم در رنج و گرفتاری بودند و با آن جمعیت و ثروت ملی کشور ما که امروز جمعیت کشور ما حدود ۸۰ میلیون می‌باشد و این حقایق را در نظر بگیرید که این یکی از ضرورتی است که باید بیان شود آن حوادث تلخ و تاریخ انقلاب تا مردم روشن شوند و بدانند و بخصوص نسل سوم انقلاب و دوم اینکه یاد آوری شود انقلاب برکات مادی و معنوی زیادی برای ما داشته است.

خطیب جمعه اردکان افزود: امروز توقعات مردم بالا رفته است و فرهنگ ما تغییر کرده است و روحیه ما به سمت مصرف گرایی رفته است و اینکه گاهی گله مند می‌شویم از مسولان و انقلاب یک دسته از گلایه‌های ما برحق است مردم از بی عدالتی و تبعیض و سیاسی بازی، جناح بازی از این موارد گله دارند و گلایه مردم به حق است.

امام جمعه اردکان گفت: توقع مردم این است که این رفتار‌ها نشود و عدالت اجرا شود و گاهی این گلایه‌ها به فرهنگ خود ما بر می‌گردد و سمت و سوی زندگی ما رفته است به سوی اسراف و مصرف گرایی و چه کسانی دخیل بودن در این تغییر فرهنگ و آن هم باید بدانیم که این نظام چقدر نقش داشته است.

شاکر اظهار کرد: فرهنگ زندگی‌ها تغییر کرده است و باید انصاف داشته باشیم و اگر بخواهیم همه این موارد را بپای این نظام و انقلاب و کمبود‌ها بگذاریم گاهی ناخواسته جفا کرده ایم که این یک مطلب مهمی می‌باشد و جایگاهی که از نظر معنوی انقلاب و به ما داده فراموش نباید بشود و عزتی که ایران امروز دارد و بار‌ها و بار‌ها مستکبرانش که آمریکا و اسرائیل را به خاک مالیده است.

خطیب جمعه بیان داشت: امروز با این انقلاب ببینید با این همه تحریم‌ها و تهدید‌ها این ملت در برابر اسرائیل و آمریکا سرپا ایستاده است و ایران اسلامی ما در دنیا امروز بر بام عزت ۹ نشسته است و تحمل کنید که چه جایگاهی دارد به فرموده: مقام معظم رهبری چهل سال پیش ملت ایران با انقلاب خود امریکا را از کشور خود بیرون کرد و چهل سال بعد سال ۹۶ ملت ما با استقامت و ایستادگی خود امریکا و اسرائیل را از کل منطقه خاورمیانه اخراج کرد.

امام جمعه اردکان تاکید کرد: همه باید تلاش کنند و این انقلاب را حفظ کنند و انقلاب به دست آمده است و پیروزیش بخاطر وحدت و حمایت از اسلام و حمایت از رهبری و ولایت فقیهه و امروز باید این‌ها را حفظ کنیم تا دستاوردی که به دست اوردیم خدشه نپذیرد و امروز یکی از ضروریات در میان ملت ایران و همه مسولان حفظ انسجام ملی و حفظ روحیه امید و دوری از یاس و ناکار امدی نظام است.

حجت الاسلام شاکر گفت: بیشترین تبلیغات دشمن درباره این موضوع است که انقلاب اسلامی کار امدی ندارد و مردم ناامید هستند و این روحیه یاس را به مردم القاء می‌کنند خدایی ناکرده مبادا حرف دشمنان را تکرار کنیم و دائما بر طبل ناامیدی؛ یاس؛ ناکار آمدی نظام بکوبیم و این فکر اشتباه را ترویج کنیم که در میدان دشمن بازی کرده ایم و دشمن گاهی با عامل مالی این کار‌ها را انجام می‌دهد و با فشار و تحریم نتوانست و گاهی از راه تبلیغات و پوسیده کردن انقلاب از درون این خطر امروز وجود دارد.

خطیب جمعه اردکان افزود: مقام معطم رهبری این همه هشدار می‌دهند که ما بیدار و هوشیار باشیم و به دشمن اعتماد نکنیم و القائات اشتباه دشمن را بر زبان تکرار نکنیم.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه شهرستان اردکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار